Battant (uk) + Keiki (be) + Cercueil (fr)

  • Vk* Schoolstraat, 76 Brussels, 1080 Belgium

Cheap Satanism Records is not just a music label in the strict sense of the word. It’s also a brand name that includes all sorts of events, such as shows like we’re inviting you to attend on December 14th. All three bands are very different from each other. Nevertheless they share an aesthetics which goes beyond rock and which always gets you to shake your booty.

Battant (uk)

http://battant.tumblr.com

Battant, who recently signed to über cool parisian label Kill The DJ, is clearly The Rock outfit of their catalogue. The term 'Rock' is used here in the modern sense of the word, as Battant is closer to twisted Post-Punk bands such as Pylon or Gang of Four than to 'grandpa style' guitar bands. Their album No Head was produced by the great DJ Ivan Smagghe and it will delight a wide audience (Andrew Weatherall is a fan) with their mixture of abrasive guitars, primitive Electro, New Wave, pop anthems (such as the extremely catchy Radio Rod) and their uncompromising attitude Adult-style.

Cercueil (fr)

http://www.cercueil.org
http://cercueil.bandcamp.com

Cercueil, from Lille, combines strong New Wave – and sometimes aggressive – roots with laidback and comtemplative atmospheres. The trio claims to play "Goth ‘n Roll". They admit that the genre doesn’t exist, but if it were to be invented it would mix Disco with Lovecraft, Boards of Canada and Poni Hoax (they show "the desire to experiment on songs with distinctive choruses".)

Keiki (be)

https://www.myspace.com/keiki666

Cercueil might be a "Goth ‘n Roll" band, but keiki plays "Satanic Pop". This duo from Brussels are a touch of Black Sabbath meeting up with Sonic Youth. They also conjure up the spirit of The Dead KennedysEnonAdd N To X and LL Cool J. Listen to keiki and imagine PJ Harvey signed to Def Jam in the Eighties. You’ll hear powerful female vocals, perverse guitars, screwed up beats and a ghostly theremin. 

 

Cheap Satanism Records n’est pas qu’un label de musique au sens classique du terme, il s’agit aussi d’une étiquette. Une marque sous laquelle bien des choses peuvent se retrouver, dont des concerts tels que celui auquel nous vous convions le lundi 14 décembre 2009. Trois groupes très différents les uns des autres et partageant malgré tout une recherche esthétique commune, qui dépasse le rock et n’oublie jamais de faire danser.

Battant (uk)

http://battant.tumblr.com

Signature récente du prestigieux label parisien Kill The DJ, Battant est le projet le plus rock du catalogue. Rock au sens moderne, c’est-à-dire devant plus à des rockeurs post-punk déviants tels Pylon ou Gang Of Four qu’aux guitares à bon papa. Produit par le grand DJ Ivan Smagghe, l’album No Head a ravi un public large, au sein duquel on croise un certain Andrew Weatherhall, très enthousiaste à l’idée d’un croisement de guitares abrasives, d’electro primitive, de new-wave, de tubes (le très catchy Radio Rod) et d’intransigeance genre Adult.

Cercueil (fr)

http://www.cercueil.org
http://cercueil.bandcamp.com

Originaire de Lille, Cercueil manie l’art de marier une base rock très new-wave et parfois agressive à des ambiances atmosphériques et contemplatives. Le duo prétend pratiquer le "goth’n’ roll", tout en reconnaissant que le genre n’existe pas mais -si inventé- irait du disco à Lovecraft en passant par Boards Of Canada et Poni Hoax ("l’envie d’expérimentation appliquée à des chansons à refrains consistants."). Poésie des natures mortes.

Keiki (be)

https://www.myspace.com/keiki666

Goth’n’roll pour les uns, Satanic pop pour les autres, keiki en l’occurrence. Le duo bruxellois se revendique de Black SabbathSonic YouthDead Kennedy’sEnonAdd N to (X) et LL Cool J. LL Cool J ? Mais oui, écoutez keiki et imaginez PJ Harvey signée sur le Def Jam des années 80. Voix féminine puissante, textes doux-amers, guitares abrasives et beats aussi simplistes que fous et guincheurs.